08 June, 2009

TEKO 1000 PENGAJARAN


Untuk entri 2nd..Saya nak story pasal Teko Bunga Rose (Pink & Pink)..Ada al-kisah pasal teko ni..Sampai la hari ni jadi kenang-kenangan dalam family kami..Masa mula2 saya ambil dari rumah mak..Saya semangat untuk guna semula teko2 ni..Jadi cuci lah sebersih2 nya..Rendam sudah..Sental pun sudah..So,saya guna lah teko ni untuk sarapan pagi..Masih ingat lagi..Pagi tu saya buat air Milo..Dipendek kan cerita..Anak bongsu saya, Adik, habis kan baki air Milo yg tinggal..Lepas Adik teguk air tu..Die nampak sesuatu yg pelik dan berwarna puteh dalam air nye..So, Adik tunjuk pada saya dan anak sulong saya, Emy..Bile dibelek2 dan ditenung2 oleh kami berdua..Rupe2 nya..Serpihan telo cicak di dalam air tu..Adik pun ape lagi terus ke toilet untuk muntah..Tapi saya dan Emy cuba nak muntah kan balik..Malang nya..Tak terkeluar2 pun..hahaha!!!(Rase geleman pulak ble cerita balik)Sejak hari tu saya insaf da..Semua teko2 lama yg dapat..Saya cume cuci bersih2 untuk display je..Bukan untuk pakai..Peristiwa tu betol2
buat pengajaran pada saya..
Tutop cerita pasal teko ni..So, here details pasal teko ni..




Close-up Teko Bunga Rose



Kembang mekar bunga rose ni..Cantik sangat..Macam kate ncik Mat Gebu nampak 'melayu' sangat tapi buat kt China..haha **Sorry ye ncik Mat



Cop ditapak teko

6 comments:

IRDAYU said...

salam sari..memang cantik pink rose tu.untung sari dapat.
yang takleh tahan tu bab telur cicak..nasib tak masuk kat dalam perut anak hang.kalau tak jadi cicak man dia...hihihi.

SariSam said...

Salam irdayu..Tq sudi komen..Pengalaman teko tu la paling berharga sejak kumpul teko2 antik ni..

Anonymous said...

ye la kak Sari...lucu ek...tapi kesian pulak kat anak tu ye...hehehe..

saya takde lagi corak bunga ni...nampak manis dan unik kan..

shas said...

mengancam sungguh bunga ros nya..ee..geram,saya takde teko bunga tu

~Yatt~ said...

salam k.sari..mmg kisah benar..mostly kalau teko2 lama..cicak selalu wat port utk bertelur..selalunya saya gunai dawai utk check kat muncung teko tu..then baru basuh..hehe..

SariSam said...

Salam inna n shas..Sari ada satu je teko mcm ni..Ada rezeki boley jumpe teko mcm Sari ni..

Salam ~yatt~..Bukan Sari tak korek dkt muncung teko tu..tp agk nye melekat kot kt muncung tu..bile dipakai baru lekang..hehe